barnlista 1

Vad heter ditt barn?
Leone Saga Evelina.

När var du beräknad att föda?
12 November 2006. tror jag det var..

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, 31a oktober 2006.

 

Hur stor var barnet vid födseln?
2774 gram, 47 cm.

 

 

Hur lång tid tog förlossningen?
20 min då det var planerat snitt på grund utav sätesbjudning.

 

Tog du någon smärtlindring?
Ja, jag fick spinal.

 

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, sen ca 6år tillbaka och gifta i snart 2år om 6 dagar. :)

 

Tog ni reda på könet?
Nej, det var inget vi ville göra ansåg attd et var roligare och mer spännande utan att veta. :)

 

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Innerst inne så visste jag nog flicka, men när jag fick frågan svarade jag pojke utan att blinka.

 

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Ja, vi hade både ett pojknamn och ett flicknamn klart.

 

Hade du en svår graviditet:
Nej, verkligen inte mådde jätte bra helatiden.

 

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Det får tiden utvisa.

 

Har du fått några bristningar?
Jag fick några men inte synliga.

 

Var du nervös inför förlossningen?
Nej inte ett dugg, jag var hel lugn och hade bara ett glädjerus och kännde bara lyckan över att få se mitt barn för första gången.

 

Hade du några cravings?
Inget speciellt kunde bara äta vanlig husmanskost.

 

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Jag pissar på mig... var min första kommentar till svärmor som inte fattade vad jag syftade på först så hon trodde jag inte hann till toaletten haha men sen koppla hon och vart jätte glad :) Daniels kommentar var " det var ju kvinnligt"

 

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Samma sekund.

 

Hur mycket gick du upp i vikt?
Ca 15 kg.

 

Hur länge ammade du?
I ca 6 mån.

 

Vem är barnet mest lik?
Hon har alltid varit mest lik Daniel.

 

Vad är det bästa med att ha barn?
Ovillkorlig kärlek. Det är en kärlek så stark som man inte upplevt förr. Fullkomlig lycka.

 

Vad är det sämsta med att ha barn?
Kan inte säga något som skulle vara det värsta, alla sidor är bra sidor. Allt har sina födelar.

 

Är ditt barn döpt?
Ja hon är döpt.

 

Hur gammal är barnet nu?

3 år 9månader 1 vecka och 4 dagar.


Kommentarer
Angelica säger:

Gick du över 6 veckor med Leone?

2010-08-10 | 17:30:02
Bloggadress: http://angiethehappiest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback