....

Så här dagen före nyårsafton så funderar man på hur man ska tillbringa denna kväll och jag tror allt jag ska spela bingolotto ikväll haha då har man tråkigt kanske om man väljer att göra det ;P
Men jag finner inget annat lockande heller så är jag ju ändå hemma med familjen, så varför inte liksom.
Jag vet iaf vad jag ska laga för mat imorgon iaf till middag.
Vart ett jätte tråkigt och kort inlägg nu men jag tyckte jag hade mycket att skriva men det föll bort i farten. *skrattar* Barnen är här bakom mig och busar tillsammans, den här natten var som alla andra nätter btw shit jag vet inte var jag ska ta vägen snart. Vad gör man när man har en unge som sover i ca 1-2h sen vaknar hon och inte vill somna om förrän närmare morgonen dvs runt 4-5 på natten/morgonen. Så man själv får sova minimalt för man måste ju gå upp på morgonen och ta hand vardagen ändå. Finns det någon hjälp att få till en sömnvägrande 4åring, tips är mer än välkommet. Jag gör allt vad som står i min makt till att hon ska sova, jag lägger henne b'ddar om henne gång på gång släcker och säger godnatt, så hör man att hon istället börjar leka, eller bara grinar och skriker sammtidigt (rena larmet) jag går in och är fortfarande likabestämd över att hon ska sova, gör samma procedur gång på gång men utan vidare resultat. Då börjar hon alltså i samband med att man själv ska sova, jag har provat med att lägga henne senare än den normala sov tiden inte ens det hjälper hon vaknar som på klockan. Sitter man i soffan och hon kommer ut så tar man in henne på rummet och lägger henne, man hinner inte mer än att komma ut ur rummet stänga dörren och på sin höjd ut till v-rummet så kommer hon efter.. osv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback