trollunge

Ny vecka nya tag är det inte så man brukar säga =)
Får se om min kära mor kommer idag och hjälper att fixa Leones hår.
Ja törs då inte ge mig in på att klippa hår när jag vet att jag förmodligen skulle klanta till det toltalt så det var hackigt å snett så det överlåter jag till någon annan =)
Jag vart ledsen igår tro de elle ej men fii farao tårarna var otroligt nära.
Leone kommer till mig å säger - mamma jag har långt hår
-jaa det har du säger jag med ett leende på läpparna och drar handen över hennes jätte fina hår så får jag tussar med hår i handen :( buhuu hon hade klippt sitt hår själv!
anledningen till varför var: som hon själv sa - för att hon ville ha samma lika dig (läs som mig), det blir inga tovor då mamma.
Eftersom att jag precis hade klippt mig så ville hon ha samma.. Givetvis så gav jag mina visdomsord över att man inte får göra så och förklarade för henne. Åh vet ni vad den saxen letade vi efter på kvällen innan men utan resultat. Btw så var det hennes nagelsax, en sån för barn så ni vet att det inte var en "vuxen" sax.
Så nu har vi alla saxarna gömda på heltid här hemma!! Vi brukar se till så att det inte finns några framme för att sådant här inte ska ske.
Jag vet att det är håret växer ut och att hon inte gjorde sig illa men ändå så skär det i hjärtat på mig, det  är ju hennes vackra långa tjocka lockiga hår. Det enda som jag klippt på henne är hennes lugg och nu ser hon ut som ordagrant en busig liten trollunge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback