Kul grej

Tänkte försöka göra en jämmförelse med när Leone låg i magen och Jazmine låg i magen för skojs skull.

Skrocken säger:

Hjärtljuden
Under 140 slag/minut = pojke  Leone
över 140 slag/minut = tjej  Jazmine

Lugn/Vild bebis
Lugn bebis = flicka Jazmine
vild bebis = pojke Leone

Halsbränna (hår)
Mkt halsbränna = mkt hår på bebisen   Jazmine
Lite halsbränna = lite/inget hår på bebisen   Leone hade mer halsbränna med Jazmine

Halsbränna (kön)
Mkt halsbränna = flicka   Jazmine
Lite halsbränna = pojke    Leone hade mer halsbränna med Jazmine

Illamående
Mkt illamående = flicka   När Jazmine låg i magen
Lite illamående= pojke  Det här är mer när Leone låg i magen men då vad det inget alls istället

Hög/låg mage
låg mage = flicka  tror jag bar dem båda högt är inte alls säker på den saken så
hög mage = pojke  lite inte på mitt ord i det här fallet
                                                 
Toppig/bred mage
bred mage = flicka      Jag vet inte?? får nog ta fram kort och jämmföra men jag                                              
toppig mage = pojke  tror den var bredare när Jazmine låg i magen och mer toppig när Leone låg i magen


Mammans hårväxt
Samma/mindre hårväxt = flicka
Mer hårväxt = pojke

Hickande bebis
Mkt hicka = flicka Leone hade hicka lite mer än när Jazmine låg i magen men inte här heller över 5 ggr
Lite hicka = pojke  Jazmine var jag med om att hon hade hicka en gång enbart..

Pigmentsrand
Kort rand/ingen rand/svag rand = flicka            Leone
Lång rand/tydlig rand = pojke    har för mig den var lite mer tydligare när Jazmine låg i magen.

Mammas skönhet
minskad skönhet = flicka  
Bibehållen skönhet = pojke   eum var det någon skillnad alls på mig vare sig Leone eller Jazmine låg i magen?

Ringtestet
Cirkulerande = flicka
Pendlande = pojke    Vet ej gjorde aldrig

Blödande tandkött
Mkt blödande tandkött = flicka
Lite/inget blödande tandkött = pojke  Inget på någon utav barnen

Mammans sug/cravings
Surt, frukt, grönsaker = flicka        Leone
Choklad, salt, lakrits = pojke       Jazmine

Mammans vårtgårdar
Suddigare kanter = flicka
Starkt avgränsande = pojke   Båda barnen

Utputande navel
Tidigt i graviditeten = flicka
Sent i graviditeten/inte alls = pojke        Jazmine och Leone

Samlag under befruktning
sällan = flicka       eum minns ej men det var väl direkt inte ens ett försök??
ofta = pojke

Urinvägsinfektioner
många UVI, ofta = flicka   Leone fick jag 1
Inga/få UVI, sällan = pojke   Jazmine

Viktuppgången
Mkt viktuppgång i början = flicka
Lite viktuppgång i början = pojke  Alltså det här vet jag inte jag gick upp bra under hela graviditeten med Jazmine, med Leone så var det ju lite annorlunda så helt ärligt vet jag inte vart jag ska sätta mitt svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback