Midsommardagen

Sitter jag här vaken med barnen. Precis som jag ska varenda morgon om jag inte får sovmorgon då.
Det får jag med jämna mellan rum så jag kan ju inte klaga ;)
Nu får Daniel sova med han kanske behöver det idag jag vet inte.
Hoppas att ni hade en fin och trevlig midsommarafton.
Vi var till svärmor och åt lite mat. Det var trevligt stillsammt god mat, glada miner.
Det var en lugn kväll inget direkt firande utav midsommar med stången och dansen, men vi hade det otroligt trevlig ändå :)

Det var god mat och trevligt sällskap
 fanns lite alkohol för alla
 ja förutom mig och barnen,
 ja alltså jag anser att
 båda föräldrarna inte ska/kan
 dricka när man har barnen vid sin sida! 
 Jag tycker det är fruktansvärt oansvarigt.
 Jag känner inget behov
 eller något måste över att dricka heller.
 Jag kan mer än gärna ta hand om
 mina älskade barn framför alkoholen.
 Jag känner inte heller något behov
 eller måsten över att behöva dricka,
 så jag klarar mig super bra utan ;)
 
 Nu var det ingen fylle fest heller så det kanske
lät något fel att skriva ovanstående
men dem drack lite till maten.
Men ni hajjar väl vad jag menar med det..
Aja nog om det annars så skriver
jag massa onödigt och provocerande
vilket inte är min mening jag säger
bara vad jag tycker och hur jag tänker om saker och ting!
Jag var helt slut igår när jag kom hem
det känndes som att jag setat i solen och stekt i flera timmar
i kroppen jag hade alltså inte gjort det,
men det känndes som så.
Jag var hur som helst så pass slut i kroppen
att jag somnade på soffan strax efter
att barnen somnat hehe
Daniel hade cyklat ut till sin mamma igen,
han hade tydligen försökte få tag på mig genom sms och samtalet.
Det var just det samtalet som väckte mig haha smsen hörde jag inte alls. 

Han var hur som helst på väg hem då
klockan var inte så farligt mycket heller
ja måste somnat direkt efter barnen
eller så hade jag somnat
nästan precis i samband med
att han hörde av sig,
jag vet inte. Det var inte så att jag
kollade på klockan innan hehe.
Idag blir det iaf en lugn dag skulle jag tro,
var prat om att vi ska till svärmor idag med
Daniel skulle hjälpa till att fixa taket på verandan.
Vi kanske tar med våran lilla pool
så kan Leone få bada om hon vill.
Men vi får se vi får se hur det blir
när Daniel kommer upp vad han säger.
Om han ens mår bra idag,
jag noterade inte att han skulle vara full
men man vet aldrig hur han mår idag för det haha.
Nä nu ska jag hämta lite mera kaffe då mitt här bredvid mig hunnit blivit kallt av allt mitt skrivande :P
Leone är just nu ibadrummet och leker, Jazmine har somnat en stund igen.

Nä nytt kaffe på det här så ska jag sätta mig och göra lite mer på designerna som jag pysslar med.
Eller ja en är ju bara småfix för att få någon ordning på det. Sen ska jag göra en till min svägerska och en till Daniel som nu ville byta och ha samma som mig ;) han ville ju att jag ska fixa designen åt honom som kan det som han säger hihi Det enda han hade som ett måste var att det skulle vara lite mer grabbigt. Vilket är självklart att han ska få men jag kanske klämmer in något rosa nånstans haha bara för att jäklas ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback