Tisdag

Kåvepeninen gjorde verkan direkt på Jazmine, vilket gör mig glad över att veta att det fungerar som det ska.
annars hade det varit att prata med läkaren idag med för att få något annat utskrivet till henne.. Så jag är glad över att det hade effekt direkt på flickans älskade lilla öra. Jag håller tummarna på att det bara är en engångs händelse på att hon får öroninflammation så det inte blir som med när Leone var mindre. fick gå på ytterligare kontroll med Leone där det kollades om hon behövde operera in rör, vilket inte behövdes då det såg fint ut trotts flertalet öroninflammationer. För Jazmine så kan hon inte alls haft det länge utan det måste blossat upp under natten där för natten innan så sov hon bra och ville lägga sig ner, jag misstänkte ju själv att det var det för jag minns så väl hur det var med Leone när hon fick det.
Jazmine har fått sovit bra under hela natten, det tackar vi för. Hon var nog fruktansvärt trött utav att kämpa emot sin trötthet pga smärtan av örat som gjorde sig påminnd så fort hon hamnade i liggande läge eller gäspade/svalde. Ventolinet underlättar hennes andning mycket bra, det låter inte alls likadant längre. Men är det inte lite konstigt att denna andning är inget som är nytt när vi går till läkare men ändå så får man höra det nu direkt från sin familjeläkare än vad man fick från tidigare läkare man sett. Då antydde dem på förkylningsastma (som dem så fint kallar det) men att jag var tvungen att söka hjälp för henne vid flera tillfällen för att få den diagnosen ställd för henne. Jag måste iaf hålla koll på hennes andning för att kontrollera så att ventolinet fungerar som det ska och sen så är det oerhört noga med att ge rätt mängd, då det har tendens att ge hjärtklappning det vill jag verkligen inte ge mitt barn så här är det noga noga noga kontrollerar flera gånger innan jag verkligen ger det ;) Leone fick btw Ventoline när hon var mindre också med vad jag kan minnas så var det liknande symptomer men inte samma diagnoser..märkligt det där.
Nä nu har jag babblat på så det räcker om detta ämne..?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback