Becksvart

Bara så där en nästan 4h senare så har man el igen!!!!
Precis när man ställer sig för att göra mat så mitt uppe i att man börjat laga mat så säger det poff så vart det helt beck svart i hela lägenheten. Enbart vi drabbades utav det så jag kan ju inte kalla det för ett strömavbrott utan det är nå annat fel så jag fick sätta mig och börja ringa runt, för att få hjälp att lösa det. Mälarenergi tala om att det inte var något fel hos dem, enligt dem så hade jag el som fortfarande fungerade fel fritt.
Vi stängde av allt vi kunde komma på drog ur diverse kontakter och försökte vid flertalet tillfällen att få säkringsskåpet att få igång elen men utan reslultat!
Jouren kommer men lyssna på det här, jag ser bilen jag noterar att en kliver ur bilen men det händer inget. Jag ser sedan bilen åka iväg! Hallå va häller du på med tänker jag..  Ringer till kontoret igen och talar om min fundering till varför denna bara åkt igen utan att ha gjort någonting. Det visste dem inte och ringer upp honom för att kolla han i sin tur ringer upp mig och talar om att han fått ett annat ärende där det innefattar en brand så han var tvungen att åka dit. Jag förstår ju det att en brand kan vara viktigare än min el och min mat och mina barn.. men han var här han jobbar inte ensam. Varför visste då inte kontoret om någonting? varför kunde inte dem talat om det? Jag väntar ett tag till nu har det gått över 3 h och jag ringer igen dem gör en ny fel anmälan det går några minuter och en annan bil kommer och fixar det, han ringde till och med upp mig och frågade om det fungerade igen innan han åkte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback