Före tuppen

Känner mig lite dålig inte dum dum men dålig dålig på att uppdatera som att min skrivar glöd har sprungit och gömnt sig någonstanslångt borta.. fast det är inte riktigt så heller jag vet inte själv vad som hänt faktiskt. Jag vill skriva och skriva men så fort jag ska sätta mig ner till ro och börja skriva så bara rinner det av mig som vatten ner i sanden jag vet helt enkelt inte vad jag ska skriva när det väl kommer till kritan.. det är en mycket märklig känsla även för mig..
jag dras fortfarande med den där jädra hostan den vill inte ge med sig, så därför sitter jag nu här mitt i natten/ tidigt så in i norden på morgonkvisten och försöker skriva några rader.
Så hur går det då på dagis fronten?
Jo tack det går jätte bra Jazmine trivs som fisken i vattnet och Leone skulle gärna vilja få ut mer tid att vara på dagis hon älskar att få leka med sina kompisar som hon har på dagis. VI har ju inte kontakt med någon direkt så där från hennes dagis eller jo en tjej och hennes föräldrar har vi ju faktiskt kontakt med men jag vet inte det känns inte som att dem andra är intresserade utav att lära känna oss heller.. får man känna så som vuxen och förälder?
På Jazmines dagis så känner vi våran granne och lilla pojken och samma föräldrar från Leones avdelning men här deras lilla pojk :)
Nu har jag iaf drukigt lite te i hopp om att min hals vart lite lugnare för jag köpte inga halstabletter idag (envis som ett barn och vill gärna klara mig utan) min älskade man sa ju även där har du halstabletterna som du brukar tjata efter :P men nej då inte lilla Johanna heller hon ska trottsa oddsen och försöka kämpa på och behöva vakna så här av att hon hostar ihjäl sig istället..
Ja ja det går ju över men känslan är ju inte långt därifrån så jag vill inget annat än att dra ig undan och försöka lugna ner halsen i hopp om att jag inte väcker någon annan så här tids det är trotts allt ca 3h och 15 min kvar tills klockan ringer och en aningen mindre tid kvar än så tills älskade Jazmine säger mamma mamma  homma mamma opp :) homma är ju såklart komma och opp är ju upp ;)
Jag var till tandläkaren så nu är jag kvitt det tand onda problem som jag haft under påskhelgen.. så det är ju skönt men kunde ju iaf vara bättre för jag kommer ju ha lite ont ett tag framöver ändå så alvedon är min bästa vän tills smärtan har lagt sig och kilat vidare till bättre behövande.
Jag funderar över det här med pollen allergi, jag vet inte om jag fått för mig att börja reagera på det så här på "äldre" dar eller om jag bara inbillar mig.. mina ögon är röda dygnet runt då menar jag inte lite röd sprängda utan jag ser mer rött än vitt :S och det kliar men klådan kan jag förbi se men min rinnande nösa och mina röda ögon inte plus att om jag går ut och ska promenera så triggas min astma och jag blir tung andan känns som att jag får en astma attack men mer som att jag får en extra vikt på 20-30kg på min bröstkorg att bära runt på.
Nej nu måste jag försöka vila den stunden som är kvar kanske möjligtvis att jag somnar om igen dunno dunno.
Lång dag framför mig så det vore ju bra med att få vila det jag får så att säga..
Men det vart ju en del skrivet iaf jag hoppas att ni orkat läsa igenom allt ihop en eloge till er som klarade det puss och kram ha en fortsatt underbar dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback