valborgsmässoafton

Hallå på er..
Dagen började med att jag städade och diskade så tvättade jag också, så fick Jazmine sova middag innan vi begav oss till affären för att handla det som saknades inför kvällens grillning.
Har hur som helst haft en riktigt trevlig dag/kväll idag, det har varit riktigt god mat och trevligt sällskap.
Vi grillade och barnen lekte för fullt så gick vi och kikade på brasan och barnen fick fiska i fiskedammen, sedan vart det raketer som var mer roande för syskonbarnen än mina barn dem vart lite rädda :( men det gick ju över fort ändå så det var rätt skönt men vi gick hemmåt så kom dem andra strax efter oss.
En riktigt lyckad kväll med andra ord, barnen njöt i fulla drag av att få äta mat busa och få glass och godis från fiskedammen. Vi vuxna hade trevligt och åt god mat det var en riktigt härlig blandning av maten så det fanns för var smak och mätta det vart vi allihopa, vi grillade flintastek, lax och kassler, korv och gjorde potatisgratäng och pommes (i ugn) en sallad till det med tomat paprika gurka och isbergssallad i italienskdressing var verkligen en kanon blandning. Träffade på lite gamla vänner också det var trevligt att se er igen det var ju inte igår om man säger så... Nu är det snart dags för mig att gå och lägga mig också efter en lång men härlig dag!
Välkommen sköna maj, nu är det nedräkning till min fördelsedag som gäller då ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback