Barnlista 2

Vad heter ditt barn?
Jazmine Thea Evelina.

När var du beräknad att föda?
7 November 2009.

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, hon föddes 6e November

 

Hur stor var barnet vid födseln?
3160 gram, 48 cm.

 

 

Hur lång tid tog förlossningen?
totalt tog det ca 10h. krystvärkar i ca 1h.

 

Tog du någon smärtlindring?
Ja, jag tog epidural.

 

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja, vi är gifta varit tillsammans sedan snart 6år tillbaka. :)

 

Tog ni reda på könet?
Nej, det var inget som vi ville kolla.
Roligare och mer överrasskning att inte veta det i förväg!

 

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Hade inte en aning

 

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Ja, vi hade ytterligare ett flicknamn och pojknamn sen tidigare klart.

 

Hade du en svår graviditet:
Mådde illa den första tiden, och fick foglossning som var som värst innan hon kom.

 

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Vet inte det får tiden utvisa.

 

Har du fått några bristningar?
Ja, lite mer på magen men inte alls mycket.

 

Var du nervös inför förlossningen?
Nej, jag var väldigt lugn och kännde mer andrenalin inför att få se mitt barn ett glädjerus.

 

Hade du några cravings?
Jajjemen, min mammas mat ;) godis och chips hehe.

 

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Super glad och säger till Daniel med ett leende på läpparna behöver jag ens säga svaret ;)

 

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Misstänkte det, men var inte alls övertygad.

 

Hur mycket gick du upp i vikt?
Ca 22kg kanske. Hade svårt att gå upp i vikt just då

 

Hur länge ammade du?
I ca 3 mån.

 

Vem är barnet mest lik?
Hon har alltid varit mest lik mig tror jag men numera lika Daniel.

 

Vad är det bästa med att ha barn?
Ovillkorlig kärlek. Det är en kärlek så stark som man inte upplevt förr. En fullkomlig lycka.

 

Vad är det sämsta med att ha barn?
Kan väl inte komma på något som skulle vara det värsta alla sidor är bra siod

 

Är ditt barn döpt?
Ja hon är döpt

 

Hur gammal är barnet nu?

9 månader och 1 vecka 4 dagar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback