V29+3

Vaknade med jordens sendrag igår morse klockan 5.30 det var mindre roligt kan jag ju säga och vaden är fortfarande stel efter det lite små spänd så där..
Idag så har jag varit ner till skolan och validerat Psykologi A =) vilket gick galant satte det på första försöket så nu är det avklarat och fixat i min utbildning också hihi det roliga med det är att jag inte ens hade rätta boken som dem ville att jag skulle ha eftersom att jag har läst tidigare så hade jag den boken men det funkade ju fin fint ändå :D
Imorgon så är det första frukosten för Leone på dagis men det kommer nog att gå lika bra det som det alltid gör, möjligt att hon är lite mammig på morgonkvisten men det släpper rätt så fort. Hon verkar trivas jätte bra där och gillar fröknarna, Kajsa som har hand om henne har hon redan fattat tycke för och det är ju jätte bra.

Så här är det just nu med min graviditet dock så är jag i vecka 29+3


Vecka 29

Kroppen:
Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.
Nu besöker du din barnmorska varannan eller var tredje vecka, beroende på hur du mår och vilket stöd du behöver. Varje besök tar cirka 30 minuter och varje gång mäter man ditt blodtryck och din mage samt lyssnar på fosterljuden.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umgås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.


Och så här ser min mage ut idag fotografen är min man.



Den ser kanske inte så stor ut som den är i verkligheten ;) jag vet inte


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback