Thor

Thor

Baby Thor har blivit kidnappad. Av den som borde älska honom mest. Publiserad en vädjan om hjälp från hans mamma Mias vän Camilla. Baby Thor måste hem nu!


Vad skulle du göra om ditt barn blev kidnappat?

Denna mardröm har drabbat min bästa vän Mia och det är anledningen till att jag skriver till dig.

Mitt namn är Camilla Gervide och jag skriver som sagt till dig å Maria Danielsson Wangs vägnar.
Hon befinner sig just nu i Los Angeles där hon desperat letar efter sin son Thor, som på Alla Hjärtans dag blev kidnappad och bortförd av sin far, Andrew Wang.
Thor är bara ett år gammal och han ammar fortfarande. Han har aldrig spenderat mer än ett par timmar ifrån sin mamma och han har aldrig sovit utan henne.
Nu har han inte sett sin mamma på över 7 dagar.

Mia befann sig i LA för att rättegången gällande Thor äntligen började närma sig sitt slut. Det har varit en upprivande och utdragen process som resulterat i att Mia både förlorat sitt arbete som lärare och skuldsatt sig upp över öronen.
Andrew har, under hela Thors liv, vilket i princip är längden av rättegången, inte haft något intresse av Thor, varken umgänges eller omvådnadsmässigt.
Han har inte betalat något underhåll eller velat träffa Thor mer än ett par gånger här och där sporadiskt.
Dessa gånger har Thor skadats både fysiskt och psykiskt eftersom Andrew visat stor aggression mot Mia och på samma gång låtit den gå ut över Thor.
Under rättegången har han konsekvent ljugit inför rätten för att slippa betala underhåll och avsaknaden av underhåll resulterade i att Mia och Thor näst intill hamnade på gatan.
De senaste månaderna har Andrew haft besöksförbud gällande både Mia och Thor efter en väldigt våldsam incident där Mia till slut fick låsa in både sig själv och Thor på en toalett i väntan på polisen.

Efter månader av uppslitande domstolsförhandlingar kom till slut det efterlängtade beskedet att Högsta domstolen i Kalifornien gav Mia ensam vårdnad om Thor, samt att hon kunde flytta till Sverige för att bygga ett bättre liv till Thor under förutsättning att hon flera gånger per år reser till LA så att Thor kan ha en relation till sin pappa. Andrew är även välkommen till Sverige om han så önskar.
I väntan på besked lyfte domaren av någon anledning Andrews besöksförbud.
När domen kom hade Andrew precis hämtat upp Baby Thor.
Han återvände aldrig tillbaka.

I en stad som Los Angeles där kriminaliteten är hård.står en kidnappad pojke inte högt upp på prioriteringslistan.
En amber alert har inte skickats ut då polisen inte finner Thors liv att vara i omedelbar fara.
Hela processen går smärtsamt långsamt och Mia kan bara se på medan dagarna går.
Risken att Andrew lämnar landet ökar för varje dag som går. Lyckas han föra Thor ut ur landet till sitt hemland Taiwan så kommer Mias son vara borta för alltid.

Som hennes bästa vän gör jag allt jag kan.
Jag kontaktar media, startar grupper och söker efter hjälp på alla platsen jag kan tänka mig.
Nätverket svenskamammor.com har byggt en hemsida till Thor med en efterlysning användbar information.
Där har även en insamling startats.
Mia har insett att, för att hitta sin son måste hon anlita privata krafter.
En privat detektivbyrå som till 100% kan fokusera på att hitta Andrew och Thor.
Men till detta behövs det pengar.
Mia har skuldsatt sig upp över öronen för att få vårdnaden om sin son och tiden går alldeles för fort för att hon ska hinna samla ihop tillräckligt med pengar.
Andrew kan i vilken sekund som helst lämna landet med Thor.

Jag ber om er hjälp.
Alla donationer, stora som små gör en enorm skillnad.
All press, uppmärksamhet och kocus på BabyThors försvinnande hjälper oss enormt.

Finns det nånting ni kan göra för att hjälpa Mia få tillbaka sin son?

Varma hälsningar,

Camilla Gervide

076-1678090

[email protected]
[email protected]

www.caluas.blogspot.com
www.thorwang.com

På dessa sidor hittar ni allt som rör kidnappningen av Baby Thor samt allt som media rapporterat om hittils.

Ps. Alla mina påståenden kan jag självklart visa dokumentation på.
Domslut, polisrapporter, ect.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback