Just face it

okej för er som inget vet om vad det är som har hänt tidgare.
får gärna läsa om ni vill men ni kommer nog inte förstå något av det.

Jag har gjort mitt val.
Valet jag gjort är ganska tydligt.
Det är vi 3.
Min egna lilla familj.
No regrets!
Jag är stolt över mig själv att jag klarade så mycket på egen hand.
Alla som lovade guld och gröna skogar som skulle hjälpa mig hit och dit.
Men när det väl kom till kritan så var det som bort blåst, sopat under mattan.
Sooo fuck it.
Ja vet min familj min släkt är guld värd.
Dem fanns där.
Dem gjorde allt för oss.
Allt för att hjälpa till så jag kännde styrkan att ta mig upp på mina fötter igen.
Det jag gick igenom var verkligen ingen lätt sak, att handskas med själv.
Det jag gjorde kunde kanske gjorts på ett helt annats sätt,
det var kanske inte världens snällaste sätt.
Men det var det som krävdes.
För att alla skulle vakna och se vad det egentligen var som skedde bakom stängda dörrar.

Jag försökte prata.
Jag försökte förklara.
Jag försökte visa.
Jag försökte dölja.
Jag försökte allt man kunde försöka med.

Men ingen lyssnade.
Ingen rörde en min.
Ingen brydde sig.
Det var som att mitt liv inte var något värt.
Som om att jag förtjänade det.
Men det gjorde jag inte.
Jag hade inte gjort något fel.
Jag var värd bättre än så.
Jag ÄR värd mer än så.


race my finger put it up!

Ni brydde er INTE då, så varför ska ni bry er nu?!
Min självkänsla är bättre
Jag har hittat tillbaka till den jag var förut.
Det finns ingen eller inget som kan trycka ner mig till botten igen.
Just face it, My way or the hightway!
Take it or leave it!
Love me, for me. Not, for the one you want me too be.
This is me, im back and im a bitch.
I ´m stronger then ever!

har du en åsikt kom med den, men var då beredd på att du får svar på det.
jag tar ingen skit från andra.
jag tål att höra, vad du har att säga.
jag tar inte åt mig vad du tycker eller tänker.
eller ens vad du säger.
frågan är ju om du klarar av att höra min åsikt tillbaka.
ja kan ge svar på tal.

jag låter mig inte tryckas ner igen.
jag låter ingen få mig att sjunka till en lägre nivå.
ja må gå med näsan i vädret.
ja må skaka av mig små bagateller lätt.
men det är för att jag accepterar mig för den jag är
jag älskar mig själv för den jag är
mina motgångar här i livet det jag har tagit mig igenom
det ena efter det andra har gjort mig till den jag är idag.
hur hade jag varit utan dessa tragiska händelser?!
jag hade inte varit denna person som jag är idag.
det är en sak som är säkert
jag är en fighter.
jag kämpar in i det sista det vill jag lova!
jag låter ingen skada någon i min närhet.

jag är ingen bråkstake
jag är inte ute efter att bråka och tjafsa

jag lever mitt liv för var dag som kommer.
har du några problem och bekymmer?!
Visst jag kan lyssna och försöka hjälpa dig så gott jag kan.
men jag kan aldrig lova något, som att det ska och kommer bli bättre.
För det vet jag inte.
det är helt upp till dig vad som händer här näst, du gör själv dina val.
du väljer själv vilken väg du vill gå,
varje dag så stöter vi på vägskäl som du själv måste välja vilken väg du vill gå.
men innan du går så måste du tänka på konsekvenserna på varje väg.
väljer du den enkla vägen eller den svåra vägen?
oavsett vad så når du ditt mål förr eller senare, men det är frågan vad du vill klara av för att nå ditt mål.
vilka olika prövningar du vill stöta på här i livet för att nå toppen.

jag har lång väg kvar att vandra.
jag vet det.
jag har många olika saker kvar att ta itu med.
det är inga nyheter för mig.
du kan säga precis vad du vill när du vill, så ska du se att jag redan vet det.
många tycker min blogg suger pung.
japp, men thats life!
alla kan inte älska det jag skriver, alla kan inte tycka som jag.
alla gillar inte vägen jag har valt nu.
men soo what?!
det är mycket ni inte vet.
mycket jag inte talat om.
och då menar jag NU i dagens läge.

dem flesta tycker säkert ja e en idiot, för detta val.
dem flesta känner fan ja kan inte vara en del av hennes liv längre.
ja tyvärr, jag har förlorat några nära å kära på detta val.
dem anser att jag inte tänker på dem, på vad dem har gjort för just mig.
men nu är det mig själv det handlar om.
det var ju hit jag skulle nå tänka mer på mig själv!
TITTA JAG har gjort detta VAL HELT SJÄLV!
Det är bäst så här.
Det är bättre så här!
Jag mår bra så här
Jag mår mycket bättre!
Vi mår mycket bättre!
Det är mycket bättre än vad det var innan!
Saker har förändrats till det bättre.
Och det är faktiskt huvudsaken att det är Bättre, att vi mår bra av detta!


Det finns få personer som vet vad jag pratar om i detta inlägg.
Den ena vet mer än den andra!
men så är det, sånt är livet!
Jag berättar det jag vill berätta jag säger det jag vill att just du ska höra.
Jag döljer inget, jag är en väldigt öppen person.
Men somliga saker väljer man bara att inte "Skrika ut till världen" om du nu förstår vad jag menar..

väljer just du att gå, så beklagar jag innerligt att du inte kommer få ta del av min härliga familj
och alla kommande äventyr.
för då behöver du inte heller läsa här.
jag vill inte höra nedvärderande nedtryckande spydiga kommentarer, men kommer du med dem så tar jag det iaf.
Notera MED EN NYPA SALT, jag skakar av mig det och med ett leende på läpparna så går jag vidare!
för jag vet att jag är bättre än så. jag behöver inte ta andras skit. För att dem ska må bättre farmstå som i bättre dagar. andras misslykanden och missär glädjer mig inte, jag försöker snarare hjälpa än att kritisera.
Kritikernas värld är uppenbarligen inget för mig.
skitsnack och backstabbing biter inte här.
sådant är små barnsfasoner!
jag är en vuxen människa med en underbar dotter och en underbar man!
dessa Älskar jag mest av allt i hela världen!
mitt liv hade inte varit den samma utan min älskade underbara lilla prinsessa till dotter.

Mina underbara vänner, jag vet vart jag har er.
Jag älskar er var och en, ni är unika, speciella, underbara
Keep up the good work, det är detta som gör er till dem personer ni är,
som får ett att vinna vänners hjärtan!

Love to ya all!

Kommentarer
Angelica säger:

Hej gumman. Vilket långt inläggg... Ibland kan det vara skönt att skriva av sig ett tag.

Men jo klart vi hade kunnat fira. Men han börjar 13.00 och slutar 22.00 så det är lite svårt :S

Så därför satsar vi på att ta det senare.

2009-03-03 | 14:13:23
Bloggadress: http://angellicious.blogg.se/
Angelica säger:

Jo,då jag la märke till det lite trevligare längst ner i inlägget :)

Naw...tack så mycket :)

Hoppas allt är bra annars

kram

2009-03-03 | 14:34:26
Bloggadress: http://angellicious.blogg.se/
Ak säger:

Hej gumman. Förstår lite av vad allt detta handlar om. huvudsaken är att du är lycklig och mår bra. Det är allt som räkna och sen med vem och hur och med ja allt man kan fråga det är upp till dig såklart. Det är ju du som ska leva ditt liv och ingen annan åt dig. Så länge du är glad och lycklig så är jag det <3 <3 <3 Massa kärlek till dig gumman <3

2009-03-03 | 17:03:56
Bloggadress: http://annkristin86.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback