Söndag

Hallå där ute!
Då var det söndag idag då. ush va mycket jag har att göra imorgon. 13.30 har jag ett möte som jag verkligen måste gå på. Innan det så ska jag försöka få hit min cykel (redan idag helst)
få tag på min kära mor som har barnsadeln, och låna cykelhjälm till flickan från någon.
jag har fortfarande inte köpt någon (suckar för mig själv) men ta nu inte detta som att jag cyklat med flickan utan hjälm
- aldrig i livet! skulle jag aldrig kunna göra, bara tanken är skrämmande.

vad ska ni äta till middag idag?

Idag så ska jag äta jätte gott. Ska göra lasagne helt själv från grunden. Även egen bechamel sås.
Så det består min middag av

Det ni, det kommer bli super duper gott jag bara vet det.
Älskar ju att laga mat och göra saker som jag vet blir jätte gott.
Det ska både dofta ljuvligt och smaka gudomligt. Då vet jag att jag har lyckats.
Ni som ätit min mat vet ju vad jag pratar om ;P
känner mig otroligt stolt över att jag lärde min lillasyster laga mat, numera så utbildar hon sig till kock. (jag känner mig som en stolt mamma :D) det är jag ju också men inte hennes mamma, fast jag har väl alltid haft ett extra vakande öga över henne hihi. minns som att det vore igår när hon bara var en liten färt och ingen annan fick väcka henne, lägga henne. kom någon annan än jag in genom dörren så vart hon tokig och sa att hon skulle sova mera, tills jag kom för att väcka henne. mycket riktigt låg hon kvar i sängen med täcket draget över huvudet och lossades sova man kunde se henne små kika och flina över att jag kom in i rummet, när jag sa till henne att det var dags att gå upp så flög hon upp ur sängen glad som en lärka och överlycklig över att jag väckte henne. haha sånna minnen. Har många sådan till på lager.
ja det får räcka för idag, blir lite långt och mycket att läsa annars.

hörs sen! puss.








Medans jag förbereder maten så är resten av familjen ute och leker =)
ska strax gå ner och möta min mamma för att få barnstolen till cykeln.
Så nu blir det cykla av hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback