Äntligen :)

Åh nu har jag varit 2 barns förälder i 6dagar :)

Förlossningsberättelse:

I fredags 6/11-09 så startade det klockan 7 på morgonen med att jag fick förvärkar riktigt kraftiga det var 4-5 min mellanrum på varje redan från start, jag ställde mig i duschen och stog där när min man kom hem igen efter att han lämnat Leone på dagis (hon börjar 7.30) när han kom hem så funderade han på vad jag pysslade med (fniss) han kom in i badrummet och säger varför duschar du nu för?
(Jag)-jag har ont har värkar säger jag bara.
(D)-jaha för så där lät du ju iaf inte innan jag gick med Leone.
(Jag)-Nej jag vet säger jag men jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Han la sig på sängen för att vila lite, jag kännde att jag inte kunde lägga mig för att försöka vila så jag satte mig framför datan det höll en stund hade kontakt med svärmor och mamma hela tiden.
jag ringde till förlossningen men dem tyckte inte att jag behövde komma in utan tyckte jag skulle ta 2 alvedon och lägga mig för att försöka vila.  Jag försökte vila jag la mig på soffan framför tv:n och försökte slappna av vilket inte gick så bra.
Pratade med svärmor och smsade med min mamma. Mamma tyckte jag skulle åka in och svärmor kom hit fortare än kvickt för att kolla hur mina värkar va.
Kännde på magen och hjälpte till att hålla koll på tiden (skriva).
Gjorde kaffe och hann dricka en halv kopp.
Hon gjorde detta och inte alls lång tid efter att hon kommit hit så säger hon ring igen och säg att du kommer in, vilket jag gjorde och vi åkte in.
Då var klockan typ 11.30 och dem kontrollerade jag var öppen 3-4cm så jag fick stanna kvar och svärmor åkte hem för att hämta min man som inte fick vara med på kontrollen pga svininfluensan, när han kom fick jag milkshake och smörgås då jag inte fått i mig en bit på grund av värkarna så hade jag inte någon direkt matlust.
Sen fick jag bada med lavendel olja i badet vilket ska vara avslappnade och lugnande inverkan det märkte jag inte av tyckte inte att det hjälpte mot värkarna och när badet var helt fyllt så ville jag upp därifrån för det känndes bara för varmt och jobbigt, så jag gick upp och satte mig på toa då kom BM H in för att kolla hur det gick för oss, hon gick igen för att vänta på att vi kom ut igen till rummet.
Tog en dusch ihopp om att det kunde lindra lite, gjorde inte sån stor skillnad det heller värkarna känndes bara tätare hela tiden och den ena värre än den andra.
Tog mig ett bra tag att gå i korridoren till rummet då jag behövde stanna flera gånger för att krama min man och andas, väl inne i rummet så gjorde hon en kontroll igen och fick veta att jag nu var öppen 6-7cm så det gick väldigt fort Fick även testa lustgas men huwa vad jobbigt testade 2ggr igenom 2 värkar men det var inte alls något för mig kännde att om jag tar mer av detta så kommer jag må super illa så den fick dem ta bort igen.
Här gjorde jag dem lite smått nervösa för jag gick på toa och gjorde nr2 (värt att veta) men dem trodde jag skulle föda själv på toa, men så var ju inte fallet men jag behövde verkligen gå ju.
Proppen gick då helt noterade jag.
Värkarna fortsatte jag kommenterar tillslut att det känndes nå så otroligt i mitt snitt och att känslan var att det blödde och gick upp visserligen så var det inte så då det kom läkare för att känna på snittet och sen så fick jag (minns ej vad det heter) men för att kolla trycket i livmodern som var bra.
Skalpelektrod sattes också jag var nu öppen 10cm och narkosläkare tillkallades för EDA epidural, han stannade och kollade så det gick bra med den innan han gick vidare.
Jag hade vid detta laget krystvärkar men dem första lyckades jag andas ifrån men sedan så kännde jag bara att nej nu kör jag.
Jag kännde när huvudet höll på att kika ut första gången om jag hade hållt ut lite till så hade det gjort det, vid nästa värk så säger BM att huvudet var helt nere och vid nästa värk skulle komma, men det hade jag redan känns försöker jag tala om sammtidigt som jag får en värk till.
Då kommer huvudet och jag tittar på min man med jordens min och kännde själv hur jag såg ut så jag höll på att brista ut i ett asgarv men hindrar mig själv och bara fnissar till och gömmer mig i armen så kommer en värk och hjärtegoset kommer ut =D
Vi fick då se våran andra prinsessa.
En liten Jazmine på 3160g och 48cm klockan 17.01 så kikade hon ut =)
Vi fick fika efter förlossningen vilket var riktigt mumma.
Sen gick jag på toa och fick då även duscha, sen vid 19 tiden så fick vi komma upp på BB avd 87, där uppe vad det fika igen fast jag fick mat :) min man hade då gått hem till Leone som varit med farmor och E hela dagen efter dagis. Vi var sammanlagt 10h på förlossningen och krystvärkarna var i 1h.
BM H som vi hade var otroligt glad över att få varit med under våran förlossning.


Här är våran älskade lilla Jazmine
 ♥♥♥

Kommentarer
Lina säger:

en sån söt liten sessa :)

2009-11-13 | 03:17:51
Bloggadress: http://pinkelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback