ruggigt

Det är ruggigt ute nu så här på morgonkvisten.
Det kännde jag när jag gick för att lämna Leone på dagis.
Hon var lite trött idag min lilla prinsessa.
Idag så ska jag bara ta det lugnt fram tills att vi ska hämta Leone från dagis sen är det helg minnsan.
Nu ska jag ta och ladda kaffebryggaren och göra smörgåsar, sätta mig ner och njuta.

På söndag så har jag gått 32 fulla veckor dvs jag är redan i vecka 32 fast v31+5 =)
för att vara helt exakt hihi och jag bara längtar tills onsdag då vi ska på UL nr 2 för att göra en liten kontroll eller vad man ska kalla det. Då moderkakan i tidigare skede inte var placerad där dem tyckte och risk för blödning fanns (finns) inte för att det har inträffat jag mår väldigt bra på så sätt, halsbränna illamående som kan göra sig hörd med jämna mellanrum foglossning och ryggen då men annars så är allting jätte bra bebisen är livlig i magen och latjar runt där inne tror iaf att den på börjat att vända på sig där inne, för ibland så känns det så kraftigt upp mot revbenen så det bara måste vara en liten fot som sparkas där då det ner till mer känns som spå petningar hihi ååh det är så svårt att förklara känslan.


Jag minns när Leone låg i min mage och hon hade på börjat att inta fixerings läge men sen rätt var det var så fick hon för sig att det skulle hon visst inte och med jordens tumult i magen och lite fart så vips så satt hon där på rumpan i magen igen, under detta tillfälle så låg jag i sängen och vilade jag började skratta nå så fruktansvärtär detta hände men jag tänkte inte alls mer på det än så utan bara att det känndes väldigt roligt och att Leone skulle ju inte direkt ha någon plats att röra på sig på det sättet då, men min smidiga lilla prinsessa hon kunde :D
Jag hade iaf ett inbokat besök till BM ett tag efter denna händelse och vart då uppmanad att göra yttligare ett UL eftersom det fanns tveksamheter i hur Leone då låg UL bekräftade bara tt hon satt på rumpan det var bokat för ett vändningsförsök, vändningsförsöket funkade inte alls det var mer smärtsamt och vägras att uppleva igen inte för att dem försökte vända på henne utan händelsen som inträffade vid försöket går inte att glömma, fick ligga kvar på observation hade tydligen väldigt kraftiga värkar då också som jag då inte kännde av så min svägerska höll på att garva ihjäl sig åt mig, sköterskan som noterade detta bara tittade på mig som ett stort frågetecken och fattade nog inte riktigt att jag menade fullt allvar med att jag inte kännde av det nå. Hon sa det att ja men ctgremsan säger det jag svarar: -ja men då måste det vara nå fel på era maskiner för ja har då inga värkar. Daniel satt där bredvid mig och var lika fundersam han på vad som hände och tyckte väl som jag att det var fel på maskinerna ha ha ja nu så här i efterhand så kan man le åt det men det var då jobbigt från början. Det var inbokat för ett planerat snitt den 311006 eftersom vändningsförsöket misslyckades så då kom hon våran lilla prinsessa kl 10.23 2447g 47lång :) japp kan ni tänka er jag minns det som om det vore igår men det är bara underbart hihi och snart så blir Leone storasyster det är bara ca 1månad och 27dagar kvar till BF (kan vara fel räknat) 



Lajter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback