recension:Baby bath termometer/bad termometer

Baby bath termometer - Bad termometer - elefant


Så här ser Elefanten ut som just jag valde
Man kan även välja en Anka.

Hur funkar den? Den fungerar jätte bra och visar en direkt temperatur i badvattnet.

Användning:  Det sitter en knapp på undersidan som man trycker på för att starta den, håller man in den lite längre så stänger man av den igen.
Man använder den till badet för den lilla bebisen eller kanske även för det stora barnet då, om man vill veta exkat vad vattnet har för värme. Innan man låter sitt barn komma ner i vattnet för att minska riksen att det är för kallt eller för varmt, även om man till stor del litar på sin egen känsla så kan en badtermometer alltid vara bra.

Kvalite m.m: Kvaliten är väldigt bra dock bör man se upp med att tappa den så den landar hårt då detta kan förstöra själva termometern och detta står även i föreskriften såklart. Nu har inte detta hänt här utan jag bara talar om ;) Den fungerar fortfarande galant och andvänds flitigt.

och småbarn? Fungerar jätte bra med små barn även med barn som biter på allt då den är i mjuk plast och ser mer ut som en leksak än en badtermometer detta bjuder till mera lek i badet även för den lilla.  Uppskattas, att se att även dem små barnen kan få ut mer lek av att bada.

Fördelar: Visar vattnets temperatur, termometer mäter i °c, en lysdiod som indikerar när badvattnet är lagom varmt, lekvänlig och bit vänlig. Den kan vara med under hela badningen och barnen tillåts att leka med den, den går inte sönder för det. Den lockar till sig skratt även från den minsta.

Nackdelar: Kanske inte direkt en nackdel men att termometern har en lysdiod som lyser grönt när vattnet är lagom varmt jag själv tycker att temperaturen ligger lite för högt då det är 38-42°c för att lysdioden ska lysa,
jag själv personligen tycker att lägsta temperaturen skulle ligga på minst 37°c för att lysdioden ska tändas och lysa grönt. Det är ju inte på tal om att bada sitt barn i för varmt vatten, det ska ju vara behagligt också. ;)Termometern kan sluta fungera om man tappar den i golvet.

Kan produkten rekommenderas: Trotts det ovanstående så kan denna varmt rekomenderas av mig, absolut Detta är en stor favorit här hemma båda barnen älskar den, den vart varmt välkommen och modtagen med hela hjärtat. Kanon!

Vart hittar jag detta nånstans? Denna hittar du på Babylooba är du intresserad så tycker jag verkligen att du ska gå in på Babylooba och göra ett klipp, detta kommer vara en stor favorit att ha med i badkaret/baljan och är inte bara en termometer det blir sammtidigt en ny badleksak eller kanske första badleksaken för just din baby/ditt barn.



Bilderna är mina privata, men som ni ser så fungerar den även till lite större barn ;)
Svårare att få ett kort när man badar lillan eftersom jag gör det ensam.


Våra poäng är:


5 av 5 möjliga, den är verkligen varmt rekomenderad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback