middagstips

Nu tänkte jag bjuda på ett super mummsig förlag på mat.
Fläskfile i gräddcurrysås med ris alá johanna :)
nån som vill ha recept på det tro
jag kan ju säga vad jag hade till, exakt av varje sak
ja det vet jag inte riktigt själv, jag bara kör på ögonmått hehe.
du behöver
1 fläskfile
1 matlagnings grädde
   ris
1 ugnsform
kryddningen
svartpeppar
vitpeppar
salt
curry
vitlökssalt
lökpulver
om man vill även lite grillkrydda/alround

sen kan man även ha grönt med som et mummsig sallad eller bara något enklare till.
(här körs det med "kryddorna" vitlök och lök, då inte alla i denna underbara familj vill ha det i maten haha)


Först bryner man fläskfilen i bitar och låter det puttra i lite vatten.
Sen så lägger man det i en ugnsform, häller över grädden och ställer in i ugnen på ca 150-170°c i mitten av ugnen, ta ut efter en liten stund när du ser att grädden puttrar lite och smaka av såsen om du behöver krydda det lite mera eller om du tycker det är bra. När såsen är varm och köttet fått dragit åt sig lite utav såsen så är det klart.

Smaklig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback