Ny uppfinning vore inte helt fel..

Gaah ibland önskar jag ju att det fanns en sensor på flaskorna!

Detta är ju bara så typiskt..

Det börjar mrd att man hör att det börjar bli en riktigt riktigt liten hungrig tjej reser sig upp och går in till köket då flaskor i vanliga fall står där inne..(redan ätit gröt imorse så nu varr det välling tajm) 
Man kollar där man vet att det alltid har stått och stå på sin egna plats i köket,
kliar sig i huvudet och börjar känna frustrationen stiga. Men vart har jag gjort av flaskan,
va i h**vete har jag gjort av den vid det här laget så springer man snart runt som en virrig höna som letar efter sitt ägg (?!)
och känner bara paniken stiga mer och mer,
man hör sitt lilla älskade barn bli mer och mer arg för varje sekund som går.
Sen när man nästan har nått toppen för att bli ett totalt nerv vrak (?)
Man springer in och ut i varenda rum man kan komma att tänka på,
att man kan ha hunnit varit in i (3RoK hur stor plats kan man ha) , letar högt och lågt lyfter på minsta lilla som ligger i vägen för att försäkra sig om att man inte lagt den under det.
Det kan vara allt från en liten liten strumpa som blivit av sparkad i farten haha till att kolla soffan (som man inte ens setat i själv)
Ja man får ju sådana sjukt konstiga i deér och tänker helt annorlunda i en sådan här situation,
än sen då så kommer man på något annat i farten (som inte en har med saken att göra) 
"ja just det ja jag skulle ju ta mera kaffe"  (ja minnet är ju inte att tala om men att tänka på kaffe i letandet av en flaska ööh)
 så slänger man ett öga mot kaffebryggaren som står där vähelt plötsligt väldigt lockande mitt uppe i allt spring och letande efter en flaska! efter som man är inne i köket och letar för sjutioelfte gången.
Åh vad ser man då vad är det som står där?!
om inte den efterlängtade bortsprugna och letade flaskan  


Hur klokt är detta på en skala hah.
Jag kan inget annat än att ruska på huvudet och små flina för mig själv när jag skriver detta för det är ju inte första gången man letar efter en flaska, dock så har jag aldrig kommit på tanken att vilja ha kaffe i farten tidigare så det var ju något nytt :D Är det inte flaskan så är det nappen som är boven i dramat, japp jag har ju en liten tösa bit som fullkommligt älskar sin napp det är helt klart bäst nummer ett på listan :)


eum nu fick jag en deja vu.. har jag skrivit något om det tididagre ang nappen alltså (??)
Oj nu vart det långt hoppas ni inte somnade, men kanske fick upp en bild och drog lite på smilbanden kanske.

Kommentarer
Diana - Nybliven mamma ♥ säger:

Nu funkar det =)

2010-05-06 | 11:17:21
Bloggadress: http://dianasblogg.blogg.se/
Malin säger:

Ha ha, det låter som mig det där ju. :) kram

2010-05-06 | 12:38:11
Bloggadress: http://crazyladys.blogg.se/
Petra säger:

Haha - jag har funderat på alla saker som springer bort... man tar kraftiga resårband och fäster i köket längst hela diskbänken - fäster en runt - t.ex. en flaska - när barnet släpper flaskan flyyyyger den tillbaka in i köket med en pisksnärt...



Bra om man inte står ivägen då kanske för det kan ju öka skadorna i hemmet avsevärt ;-)



Kram Petra

2010-05-06 | 14:08:54
Bloggadress: http://www.willvin.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback