Varnar om - TM Brandsydd?!?!

Okej nu vet inte jag om det var någon som skojade eller ej men jag kännde direkt bluff skitsnack
Det ringde på portelefonen och det var någon som sa någnting i stil med att h*n skulle kolla brandskyddet i trappen (??!)
Direkt så kännde jag nej!!
Vilket jävla skitsnack ursäkta språket men rent ut sagt alltså, det var inte jag som svarade utan min man. Kom dem in här och började knacka dör??
Det är frågan det, jag har varnat några av mina grannar om så är fallet att dem inte ska gå på det, att det är bluff. Är det någon som knackar/ringer på och snackar något om brandskydd säg nej direkt!!
Just här där jag bor, så är det många äldre som bor och jag gillar inte tanken på att dem kanske åker dit på denna bluff! Jag bor i ett väldigt högt höghus det är många våningar där av många lägenheter så skulle dem vara här just nu i denna stund så vet jag inte det..
Eftersom att det tar ett tag att gå igenom alla lägenheter osv Jag uppdaterar mer om det är dem..
klockan är nu 17.40.

När klockan var runt ca 18.30 så ringde det på dörren här, vad var det tro?!
Ja det var från (TM) Brandskydd, som ville prata brandskydd med mig.
Jag sa nej rakt av, han bröt på finska och hade på sig helt vanliga kläder det enda utmärkade som var är "id-brickan" som var fast knäppt på tröjan samt papprena i handen.
Han åkte i en helt vanlig vit volvo V40 men han jobbar inte ensam men var ensam när han ringde på (??) vart dem andra var vet jag inte men jag såg att det stod fler bilar utanför.
Han sa hej jag kommer från ... brandskydd (hör jag bara då jag har främmande och liv i bakgrunden plus att han bröt på finska Jag ser även på den så kallade id brickan att det står brandskydd men hinner inte med att se mer än så)
Han presenterade sig visst men när han skulle tala om var han var ifrån så var det att han kikade på sitt papper, Jag säger nej och håller mig från att börja skratta honom rätt upp i ansiktet, "jag bet mig i tungan" för att inte börja bråka med honom men jag hade en sådan god lust att be honom gå tillbaka till varenda en han varit till be om ursäkt och betala tillbaka pengarna. (om han hade lyckats få något sålt)
Ja jag hade då gladeligen gått med och sett till att det hade skett!!!
Han säger så du vill inte ha någonting? Nej säger jag då haha han frågar då inte ens gratis(?!)
Say what??
Jag sa nej där också!
Han sa då att han skulle stryka mig från listan och gick ner för trappen.
Han såg väldigt besvärad ut, lite uppretad för att han inte kom någonstans med mig.

Men jag undrar ju vad han hade gjort om det inte vore för att jag hade Jazmine i famnen, då jag drog igen dörren lite och var på väg att stänga den redan efter mitt första nej (ja jag kan vara lite fräck av mig när det kommer ovälkommet försäljare till min dörr) Han tog ett halvt steg fram då och tänkte ta tag i min dörr!
Så fy faaan om jag inte haft Jazmine då hade han fått smaka på sin egen medicin, här ska man inte komma och försöka med något jag blir riktigt upprörd för jag vet ju att det bor många äldre här jag varnade så många jag kunde och känner i trappen för att få dem att försöka sprida det vidare!!
Jag hade faktiskt lust att lämna lappar eller springa runt i hela 11 våningar och tala om hur det ligger till!
MEN jag höll mig, jag tänker på barnen!
Men jag ska allt sätta upp lapp i trapphuset om dessa typer för det är int eokej någonstans!
Vill man ha mer brandskydd än man har i dagens läge ordnar man det på egen hand man gör inte köpet från en som kommer och knackar dörr, det är tydligen bara skit saker också filten börjar visst brinna om man försöker släcka elden med den och detta ska vara okej vart då??
Gjorde en annan grej (lite halvt elakt av mig men det är det värt) men det kan vi ta en annan gång hahahahahaaa stackars stackars elle rinte skyll dig själv if they get to you vilket jag tror.

Jag har hört att dem lyckats få sålt här i stan :( Vilket gör mig irriterad när dem gör så här. Shit alltså att bli inlurad på att köpa för dem bara matar på sitt jädra försäljnings snack, hittar på under snackets gång liksom.
Dem säger inte ens hela kostnaden utan helt plötsligt så droppar det bara ner en massa räkningar från dem i brevlådan. Nää du!
Jag tycker verkligen att du ska läsa mer Här så får du lite mera att gå på!
Här kan du få vet mer sanning om dem!
Här kan du se vad andra skrivit om dem

Kommentarer
Sanna säger:

SV: Nu fick du min mail (annars står den under min profil).



Vad är det för priser ungefär? Vad är skillnaden? Några pris förslag?

2010-09-14 | 23:39:24
Bloggadress: http://mammasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback