klurigheter

Lång sov stund idag, nej inte riktigt. Haft fullt upp med att få Jazmine att somna om.
Jag har sovit riktigt illa och har ont i ryggen nu, den lilla stund jag fick till sömn är jag tacksam över.
Sitter här och försöker dricka lite kaffe samtidigt men oftast så hinns det aldrig med och det blir iskallt vilket man märker av vid nästa klunk.
Vi var ju på dagis igår, dem ska börja med något nytt inom inskolning. Numera ska dem ha 3 dagar av en vecka där man då som förälder ska vara med på dagis 9-14 i 3 dagar alltså sen på 4e dagen så ska man bara komma dit på morgonen och lämna, gå hem för att slutligen sen hämta klockan 14. Det här ska då vara smidigare och en snabbare variant av en in skolning på dagis. Jag tycker den är bra i sig men nackdelar tycker jag verkligen att den har på det. Informationen som jag har är inte så mycket mer än så, hur gör man som förälder då under lunch får man gå hem och äta? eller ska man äta där? ta med matlåda? När barnen sover middag ska man fortsätta sitta där och bara stirra ut och känna att man kan sova. Jag tycer för övrigt inte att man lär sitt barn snabbare att vara på dagis genom att ha en förälder där under 3 hela dagar, snarare tvärtom så ger det väl intrycket över att man kommer vara där hela tiden, hur blir det inte då under 4e dagen när barnet skall vara helt själv utan sin mamma eller pappa. Det är inte ett dugg smidigare jag menar alla barn kräver olika in skolnings metoder. plus att det är väl bättre att ta lite i taget börja liten stund och öka på det isf så att man gör som så alltså tex dag 1 1h dag 2 1h m förälder närvarande 2h ensam kanske och dag 3 helt ensam eller alternativt 3h ensam och 30 min med förälder närvarande.
Skulle inte en liknande den varianten anses smidigare kanske?

Kommentarer
Anonym säger:

Håller med. Borde inte finnas en "mall" för hur inskolningen skall vara utan att man anpassar den efter varje barn istället.

2011-01-20 | 10:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback