Vilken natt då

Vilken natt, först när Leone har somnat efter många om och men..vilket ifs är ganska självklart med vattkoppor som blir obehagliga och kliar.. När jag väl fått gå och lägga mig, då hoppar jag upp ur sängen och säger att det är någon som ringt till brandkåren, dem kommer nu. Det började så här vi satt och kikade på en film och jag hör ett brandlarm och jag tänkte gå på toaletten men jag känner av doften det luktade blandningen av ljus och stearin och en rökdoft, det var mycket rök i trappen Daniel gick ut i trappen och kikade han gick uppåt och neråt, det var neråt det skett. En något äldre dam kommer ut i trappen och pratar med Daniel och talar om att hon hade glömt ett ljus och bad så mycket om ursäkt.(att hon bad om ursäkt var väl för att brandlarmet tjöt en stund innan hon reagerade och för att man hade reagerat på det) Jag säger till Daniel när han kommer upp ockej men verkade hon må bra då det är ju inte bra att andas in en massa rök heller jag vet ju inte hur det blivit i hennes lägenhet. Ja men det verkade hon göra enligt Daniel. det brinner hos. brandlarmet tjöt till våningar ovanför oss till och med. okej ni kan lugna ner er nu det var ingen fara. En simpel tabbe som kan hända vem som helst som även kan ha en dålig utväg. Jag gick iaf och la mig och så ser jag bara ett blått ljus, jag hoppar upp ur sängen och utbrister hon kanske inte fick någon bukt på det brandkåren kommer nu. Lyckades hon verkligen släcka elden ordentligt då tro, det kan ju blossa upp igen om man inte lyckas få död på allting direkt. (då antar jag att det brann pga röken som var mest i trappen och lukten som varierade beroende på var jag befann mig här hemma).
Jag hörde brandmännen prata och säger våning 5, men shit tänker jag va fan ska dem upp dit och göra det är ju på första våningen som hon bor damen som talade om att hon hade råkat glömma ett ljus. Jag som hade lagt mig dividerar med Daniel över vem av oss som ska tala om vad hon sagt till brandkåren. det blir jag som går upp mot vån 5 honner inte ända upp utan blir mött av en brandman som noterar att jag kommer mot dem. Jag står och pratar med honom och förklarar eller ja försöker för vi blir avbrutna av att det forsar ner vatten ner för hela trappen. Så jag höll på att få mig en dusch i det hela också jag vat blöt på benen och fötterna det var riktigt halt i trappen också jag som stod mitt i en trapp försökte ta mig ner brandmannen efter och så kommer jag till plana ytan och känner att mina fötter håller på att dra iväg all världens väg på grund av halkrisken som blivit av vattnet. Vi talar om att damen på vån 1 sagt det jag tidigare nämnt om ljuset, han och en kille till går ner för att kika. dem kollar även uppåt men utan resultat dem stannade en stund och fick även dammsuga i trappen upp allt vatten innan dem alla kunde bege sig härifrån.

Jag gick faktiskt och la mig direkt igen för jag var fortfarande super trött, Daniel stannade uppe ett tag efter och kikade klart på sin film och höll koll på Leone. Ja för Leone vaknade till lite under detta också stackars liten med sina vattkoppor det är så fruktansvärt jobbigt för henne att hon typ inte får sova ett dugg utan bara ligger i sängen och grinar talar om att det gör ont och kliar jag smorde in henne med kylbalsam över hela kroppen och det fungerade men så fort jag blivit klar med det så börja hon jämmra sig igen av smärta. min älskde lilla prinsessa så jobbigt för henne. Kan inget annat än att tycka synd om henne och försöka vara så uppmuntrande som det bara går och försöka att underlätta för henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback