Vattkoppor och lördag

Ja nog har hon vattkoppor allt min älskade prinsessa Leone, det kommer mer och mer hon har det jobbigt min lilla tjej. det gör ont säger hon och kliar det gör det. Jag har kylbalsam hemma som jag smörjer henne med och hon får svalka sig med jämna mellanrum, även testat med potatismjöl och det fungerar det med faktiskt. Hon får alvedon också då hon har feber, det gör ju inte saken bättre alls för hualigen vilken gnällig lite dam hon är ingenting är som hon vill och ingenting fungerar som hon vill.. hehe inte lätt alla gånger när man är sjuk inte. Denna natt som var första natten med vattkoppor var inte allt för rolig den heller, hon vaknade stup i kvarten och bara jämrade sig jag letade efter lösningar hela tiden och fick inte sitta still en sekund.
Så jag vet ju på ett ungefär vad jag har att vänta mig med Jazmine men ändå inte hon är ju så liten och kan inte direkt tala om saker som Leone kan. Sen är det svårare att säga till henne att hon inte får klia, då hon inte förstår det.
Men men det ordnar sig det också. Hennes dagis är ju knäpp Jazmines alltså dem tycker att hon ska komma till dagis fast att storasyster har vattkoppor, jag tycker det är idiotiskt för hon bär ju fortfarande på det själv bara det att det tar tid för att det ska blossa ut på henne. Så jag ska alltså bära ansvaret för att andra barn blir smittade för att dem anser att ju tidigare dem får det desto bättre men så behöver ju inte föräldrarna anse eller hur?
Alltså min lillasyster har inte haft det och hon är ändå vuxen nu så varför måste man göra så ens barn får det, om man ändå kan undvika det..
Å en annan sak det kliar på mig fast det är leone som har vattkoppor, jag har ju redan haft det dubbelt upp dessutom. Så jag kan inte få det igen, men ändå så känner jag av klådan det är som att kroppen minns hur det var när man hade det själv på något konstigt vänster..

Kommentarer
Liselotte säger:

Hej! Inget trevligt med vattenkoppor, men bra att få det när man är liten, jag fick det i 30-års åldern och det var inget kul kan jag säga, så dålig har jag aldrig varit och hoppas inte jag kommer bli igen. Skönt när barnen har haft det i alla fall, hoppas ni får en trevlig helg i alla fall, Liselotte.

2011-01-29 | 16:32:16
Bloggadress: http://liselottess.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback