Måndag

Denna helgen rusade förbi som alla andra helger, det var lång tråkigt hemma om jag får säga min åsikt i det hela när Leone inte var hemma. Det var aningen för tyst och lugnt för mina öron :P ja inte lika mycket bus och skratt som hördes. Visserligen så busade jag och jazmine en hel del så det var inte helt tyst heller en hel del skratt men det är inte samma som när jag har båda barnen hemma vid min sida. Fast så lugn och skönt har det väl ändå inte varit som man skulle kunna tro när man är halvt barnledig. Jag har haft huvudvärk (har) i flera dagars tid alvedon hjälper inte heller. Jazmine är en riktig jäkel på att kunna plocka fram leksaker och lämna det ena efter det andra på golvet hon kladdar mer än gärna om hon har något drick bart skakar hon ur det och geggar runt med det haha.
Som just nu behövs det en sväng med dammsugaren för att få undan från golven, ibland kan man önska att man hade en dammsugare som klarade av att dammsuga upp leksaker för dem får man ju plocka in i oändligheten kan det kännas som.. Eller en som i en enkel knapptryckning så hoppar leksakerna av sig själv till sin rätta plats det vore ju nåt. hehe ja drömma det kan man väl få göra iaf ;) hur ofta får du städa hemma? här hemma städas det flera gånger om dagen och mest på kvällen när barnen sover så det är rent och fint på morgonen. får disken vänta så spelar det då ingen roll alls helt ärligt alltså. så länge jag har rent på golvet och slipper hoppa över saker och ting för att ta mig fram så är jag nöjd om då disken får vänta från middagen till morgonen dagen efter så hänger inte jag läpp. Det är ju tur det att jag inte är ensam utan har min man som hjälper till. Jazmine vägrade sova i sin vanliga tid på kvällen hon skulle träffa Leone först innan som var på väg hem hon kom närmare 19 tiden och fick då äta en aningen senare middag men sen var det sängen som gällde hon var trött och somnade relativt på en gång. Jag la Jazmine före så hon somnade direkt vid ca 19.30 strax efter inte alls lång tid efter utan några minuter så där så la jag Leone. Imorse så var hon trött och ville inte till dagis utan skulle vila mera, sen närmare 11 tiden så skulle hon till dagis men det fick hon inte för mig hon ville inte i morse då ska hon inte komma dit heller närmare tiden för dem att äta lunch jag pallade inte bråka med henne i morse heller pga huvudvärken allt jag ville göra var att lägga mig ner och blunda och få vila huvudet, för detta är inte roligt det känns som att jag har migrän och huvudvärk sammtidigt jag mår illa och huvudet spränger men ändå mer som att det trycker som vid migrän åh det är ju så svårt att förklara känslan..
Nu skriver inte jag detta för att sprida pesten omkring mig utan läs det lite mer roligt istället för jag är inte ett dugg irriterad utav det utan sitter och ler sammtidigt som jag skriver och tänker på hur man verkligen har det haha.
Jag har det rätt bra på morgonen också vill jag tillägga för barnen vaknar oftast kring 8 som tidigast.
Men åh vad jag saknat Leone när hon var borta, men det har ju varit mysigt på sitt sätt att ha egentid med Jazmine och älsklingen bara vi tre men vi har väl alla på vårat sätt tyckt att Leone varit saknad!
Fast vi har faktiskt varit ute en hel del denna helg och promenerat hela familjen, inhandlat en hel del saker som varit välbehövliga :) så fint så, jag är super nöjd barnen och älsklingen är lika nöjda dem, städade i Leones rum gjorde jag också som lämnades stökigt då hon åkte innan lunch i fredags så hanns det inte med från hennes sida att städa men men vad gör väl det nu är det iaf snyggare där inne. Men jag måste åter igen rensa bland leksaker har jag märkt för det dyker ständigt upp bäbisprylar så det är ju nå sjukt åt det. Jag har ju redan tagit bort massor så vart kommer resten ifrån. Eller ja det var inte bara jag utan jag och älsklingen gjorde det tillsammans rensade leksaker!
Nu ska jag försöka dricka lite kaffe och bara ta det lugnt tills Jazmine vaknar då är det full rulle igen, undrar om jag hinner dammsuga innan hon vaknar eller om det med vanliga otur är i samma sekund hon säger mamma nu vill jag upp! vad tror du hinner jag eller hinner jag inte?
Hej så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback