Ursäkta mig

Yeey imorgon blir första arbets dagen efter mina studier :D efterlängat? ja det kan du ge dig faen på hehe
Ska bli så roligt att få börja jobba igen, det är ju trotts allt några år sedan jag jobbade då jag har pluggat hela tiden. Ja mina studier har ju tagit sin lilla tid även om jag skulle kunna varit klar för länge sen så har det ju varit lite annat där emellan också, som tex här senast när jag vart mammaledig och fick pausa mina studier. Sen tog det ett tag att få börja studera igen med lite hjälp från VUC som krånglade för mig ;P
Men nu så är det ON.
Har mina inlägg varit efterlängtade? hehe men jag ska försöka att minst skriva en gång om dagen iaf.
Var ju till läkaren igår med Jazmine, nu får ni ursäkta mig men jag var sjukt irriterad igår efter det besöket. Vad är det för mening att jobba som läkare när man inte ens vet vad man ska göra för undersökning?
ja det var ju inte en svensk men det ska ju inte spela någon roll dem har samma utbildning ändå!!
Om man går med sitt barn till en läkare för att han/hon har försämrat balans sinne, kräkits haft snabb andning och varit blå lila om läpparna samt röd flammiga fläckar lite här och där på kroppen, då ska väl inte läkaren enbart lyssna på lungorna och titta i öronen?! Sedan säga att det ser bra ut och låter mycket bra i andningen och då skriva ut mollipect?? hon kom ju inte dit för någon hosta! Jazmine har gått sedan hon var 9månader hon har defenitivt inte dålig balans att hon ramlar och går vingligt då är det något som är fel! Att hon andades snabbt kan mycket väl vara för att hon har en feber på besök ja men kräkts oprovocerat vid två tillfällen. Han säger hon har fått molipect nu att hämta ut från närmaste apotek, så att hon åtminstonde kan sova om nätterna?!
Jag sitter alltså där som utbildad undersköterska och känner va fan har han för fel, jag vart så arg jag ville bara gå därifrån jag orkade bara inte försöka disskutera med honom för han hade inte fattat det ändå kände jag!
Vart tog provtagningen vägen i form av en snabbsänka?
Jag säger att hon har feber vad gör han jo lägger handen på hennes panna och säger ja jo, vad är det för nytt inom vården frågar ju jag då?

Okej nu ska jag inte "spy" ur mig mer galla på sjukvården nu är jag lugn och fin..

Så hur har natten varit med mollipect för Jazmines del? jo du den har varit oförändrad!
Jazmine har förkylningsastma, hon har reflux och har haft öroninflammation en gång, inte ens då påpekade hon något med öronen utan det var bara det att hon inte ville lägga sig ner och så gör hon ju nu med. Får se hur det går inatt annars så blir det nytt samtal imorgon och beställa en ny tid! men då ska det tamiäfaen vara en ordentlig undersökning för att ta reda på vad som ligger bakom hennes mående som blivit försämrat..

Hoppas ni orkade läsa detta ganska långa inlägg, så får ni ha en fortsatt kanon fin dag.
Här regnar det dock men det kan ju vara mysigt det med ;)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback