lördag

Oj det har verkligen gått 4 veckor sedan jag skrev sist, nu är jag  klar med praktiken och läser min sista kurs.
Praktiken var kanon och jag trivs där alldeles utmärkt. Jag har fått jobb där också så det är ju kanon. Älsklingen har varit så duktig här hemma och ordnat med allting. Barnen har tagit det bra första dagen var väl lite halv jobbig och dem frågade var jag var nånstans och när jag skulle komma hem igen, men det släppte. tur nog. Leone har fått UVI :( ganska allvarligt så hon har lyckats få 3 olika mediciner utskriva sedan i måndags! denna 3e ska vara den rätta och jag ber om att den ska hjälpa. jag vill inte behöva vända mig till akuten en gång till och få sitta där och invänta tt få hjälp eller få veta vad man ska få göra här näst. vi var nämligen där i onsdags och då sa dem först att hon skulle bli inlagd men det ändrades efter några timmar då kom vi dit runt 16 tiden och vart hem skickade runt 21! Jag tyckte det var mycket märkligt att dem säger en sak först och skickar oss till en avdelning för inskrivning för att sedan träffa en doktor få recept på medicin och gå hem.
Medicinen i sig var fel igen fick vi reda på vid 18 tiden då familjeläkaren ringer och kollar vad som hände på akuten och anledningen till besöket, vad vi fick för ny medicin därifrån. Han sa direkt den kommer tyvärr inte heller hjälpa inom fem minuter finns ett nytt recept att hämta ut som hjälper henne att bli frisk och må bättre.
Det kallar jag engagemang av honom aatt få prov svar öppna journalen och ska skriva in och noterar att vi tillbringat tid på akuten och han ringer direkt. Den nya medicinen verkar fungera bra hon kräks inte längre och i stortsett helt feber fri, lite trött är hon men det är ju också så oftast när man äter medicin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback